خانه / آموزش / راه حل رفع قطعی اینترنت ADSL

راه حل رفع قطعی اینترنت ADSL

قطعی اینترنت ADSL2+ را می‌توانید با استفاده از چراغ‌های روی مودم تشخیص دهید و بفهمید دلیل این قطعی چیست. به صورت کلی قطعی اینترنت دو علت دارد که در ادامه هر کدام از آن‌ها را به شما توضیح می‌دهیم.

 قطعی لینک

اگر زمانی که اینترنت قطع و وصل می‌شود، چراغ اینترنت که روی مودم قرار داد خاموش باشد ولی چراغ dsl، چشمک زن یا خاموش باشد، در آن صورت علت قطعی اینترنت شما از لینک است. دلیل قطعی لینک می‌تواند مواردی مانند نویز خط تلفن، مشکلات شبکه و تجهیزات مخابرات باشد.

برطرف کردن مشکل قطعی اینترنت، موارد زیر را چک کنید:

پیش از هر کاری علت نویز را پیدا کنید. هر دستگاهی به غیر از مودم (مانند تلفن، کارت‌خوان، فکس، دوشاخه ضدبرق و غیره) را حتماً از روی خط بردارید. سپس مودم را مستقیم و بدون واسطه به پریز تلفن متصل نمایید و ۱۰ الی ۱۵ دقیقه صبر کنید. اگر چراغ dsl ثابت شد و چشمک نزد، مودم و تلفن‌ را روی پریزهای مجزا قرار دهید، اما اگر مشکل شما رفع نشد، از یک نویزگیر استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که در صورتی که نویز روی خط وجود دارد، باید اسپلیتر قدیمی تعویض گردد.

سپس سیم تلفن و حتی پریز تلفنی که مودم به آن متصل است را تعویض کنید. اگر پریز تلفن دو لاینه باشد، باید پریزی که مودم را به آن متصل می‌کنید مجزا شود. همچنین از درست بودن اتصال آداپتور مودم، سالم بودن سیم مودم و پریز برق اطمینان حاصل نمایید.

اگر با انجام تمام این موارد مشکل شما رفع نشد، لطفاً با شماره تلفن ۲۰۲۰ شرکت مخابرات تماس حاصل فرمایید تا همکاران ما در واحد پشتیبانی نسبت به رفع این مشکل اقدام نمایند.

مشکل مودم

اگر زمان قطعی اینترنت، چراغ اینترنت روی مودم خاموش باشد ولی چراغ DSL ثابت باشد، احتمالا مشکل قطعی اینترنت از مودم و یا سیستم شما است.

پهنای باند اختصاصی ماهان نت نت

اگر زمان قطعی اینترنت، چراغ اینترنت روی مودم خاموش باشد ولی چراغ DSL ثابت باشد، احتمالا مشکل قطعی اینترنت از مودم و یا سیستم شما است.

برای رفع این مشکل، مودم را از سیستم خود جدا کنید و بعد از گذشت ۲ ساعت، دوباره به سیستم متصل نمایید. اگر قطعی وجود نداشت، به این معنی است که سیستم شما مشکل دارد و باید ویروس یابی شود.

اما اگر مودم از سیستم جدا بود ولی قطعی همچنان ادامه داشت، ممکن است مشکل از مودم باشد. برای رفع این مشکل و در صورتی‌که با نحوه کانفیگ مودم آشنا هستید، مودم را ریست کانفیگ کنید. به خاطر داشته باشید که نباید پیش از ریست کردن، تغییری روی تنظیمات ایجاد کرده باشید.

اگر مشکل رفع نشد و همچنان اینترنت قطع و وصل می‌شد، باید مودم را به آخرین نسخه فیرم ویر، به‌روزرسانی کنید (توجه کنید که مودم شما قابلیت به روز رسانی را داشته باشد). برای چگونگی به روزرسانی مودم، به سایت رسمی سازنده مودم مراجعه نمایید.

در انتها، اگر خط تلفن شما بوق آزاد نداشت، با شماره تلفن ۲۰۱۱۷ تماس بگیرید و خرابی تلفن را به مخابرات اعلام کنید.

درباره‌ی admin

admin

حتما ببینید

آموزش عیب یابی و رفع مشکلات مودم ADSL

رفع مشکلات مودم اصلا کار تخصصی ای نیست و شما با چند آموزش ساده می‌توانید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

داده پردازان نیک نام ققنوس پارس